Popularny hasztag #zostańwdomu wykorzystywany jest przez wszystkich użytkowników mediów społecznościowych. Marki modowe, by pozostać w kontakcie ze swoimi obserwatorami, tworzą na jego podstawie angażujące dla nich treści. Niezależnie od tego, czy są to marki premium, czy powszechnie znane sieciówki,
wszyscy zaskakują odbiorców swoją kreatywnością. Polskie marki również wspierają swoich klientów w tym trudnym  okresie  i  proponują  im  ciekawe  wyzwania. 
W artykule zebraliśmy i opisaliśmy najciekawsze działania marek w ramach akcji #zostańwdomu, które mogą stanowić inspiracje i pomysły do szybkiego wdrożenia.


Chcemy zaszczepić choć odrobinę radości w naszej społeczności 

Włoski dom mody Alexander McQueen zaproponował swoim obserwatorom projekt McQueen Creators, w ramach którego fani marki mogą dzielić się swoimi pracami inspirowanymi archiwalnymi stylizacjami Alexandra McQueena. Co tydzień na kanałach społecznościowych marki publikowany jest nowy koncept kreatywny, na podstawie którego powstają dzieła obserwatorów. Najciekawsze projekty są wybierane i publikowane na Instagramie marki. Dodatkowo powstają cyfrowe samouczki, które łączą fanów marki ze współpracownikami McQeena. Dzięki tym działaniom marka pozostaje w kontakcie ze swoimi fanami i zaprasza do kreatywnej współpracy bez wychodzenia z domu.

Inny włoski dom mody-Bottega Veneta, otworzył wirtualną rezydencję Bottega Residency. Każdego tygodnia, za pośrednictwem platformy, inspirująca postać zaprasza odbiorców do swojego kreatywnego świata. Opowiada co i kto ma wpływ na jej twórczość oraz skąd czerpie inspiracje. Do tej pory mogliśmy zapoznać się z fotografami, filmowcami, dyrektorami kreatywnymi i projektantami z różnych zakątków świata. W ramach projektu za pośrednictwem platformy Spotify dostępne są również playlisty tworzone przez artystów. W weekendy odbywają się koncerty live, lekcje gotowania z najlepszymi szefami kuchni na świecie, a także niedzielne wieczory filmowe. – Kreatywność i siła leżą u podstaw Bottegi Venetty. Chcemy zaszczepić choć odrobinę radości w naszej społeczności i poza nią. – tak o projekcie mówi dyrektor kreatywny Daniel Lee, który był pierwszym bohaterem na platformie Bottega Residency.


Kto powiedział, że randki mogą być tylko poza domem?

Polskie marki również tworzą inspirujące projekty dla swoich fanów, o czym przekonały się miłośniczki marki Laurella. Po ogłoszeniu izolacji społecznej stworzono profil marki na TikToku, by prowadzić tam przegląd ubrań za pomocą zabawnych filmików. Na profilu zobaczymy krótkie ujęcia przygotowane przez pracowników butików stacjonarnych,
jak i samej właścicielki. Kolejnym sposobem Laurelli na zaangażowanie swoich klientek było wyzwanie na Instagramie. – Ten wieczór należy do nas! Kto powiedział, że randki mogą być tylko poza domem? Apelujemy i wzywamy do kolejnej zabawy! – zakomunikowała klientom właścicielka marki na swoim profilu i zachęcała je, aby pokazały jak szykują się na randkę z ukochanym w domowym zaciszu. Akcja spotkała się z pozytywnym odbiorem, a najciekawsze filmiki zostały opublikowane na profilach społecznościowych Laurelli.


Wirtualne lustro 

Inna polska marka przeniosła element z realnego świata do wirtualnej rzeczywistości. Marka Jessiki Mercedes – Veclaim, stworzyła filtr na Instagramie ze swoim charakterystycznym lustrem, który stanowi element ozdobny butiku przy ul. Mokotowskiej w Warszawie i zachęcała swoich obserwatorów, aby podzielili się tym, jak wygląda ich obecna rzeczywistość w lustrze z wnętrza Veclaim. Fanki marki dodawały z nim stories, a Jessika udostępniała je na swoim profilu.


Muzyka i kreatywność zbliżają

Zamknięcie galerii handlowych najbardziej uderza w sieciówki. Marki odzieżowe, takie jak Levis, Pull&Bear czy Stradivarius również starają się pozostać w kontakcie ze swoimi klientami. Pierwsza wspomniana marka – Levis, wystartowała z akcją 5:01 LIVE Stay Home, Stay Connected. Projekt 5:01 to występy muzyczne, warsztaty DIY, wirtualne lekcje historii jeansu, sesje stylu i wiele innych ciekawych spotkań publikowanych codziennie o 17:01 na Instagramowym profilu Levis Polska. Nazwa akcji „5:01 LIVE Stay Home, Stay Connected” nawiązuje do kultowej serii dżinsów Levis 501. Najciekawszym elementem projektu są warsztaty z personalizacji nagrywane z bogatej kolekcji marki, w domach jej kreatywnych partnerów. Co więcej, na wszystkich europejskich profilach można posłuchać występów lokalnych muzyków. – Muzyka i kreatywność zbliżają. Co kilka dni o 17:01 zbliżymy się dzięki muzyce i customizacji ubrań. – napisano na profilu marki. Jesteśmy przekonani, że Stradivarius popiera te słowa, gdyż zorganizował muzyczny festiwal online
w ramach akcji #musictostayhome. W ten sposób marka zachęca swoich klientów do pozostania w domach i daje im możliwość wzięcia udziału w muzycznej zabawie. Obserwatorzy mogą przesłać wideo, na którym prezentują swoje umiejętności wokalne. Każdego dnia inny artysta wybrany spośród fanów marki, prezentuje swoje utwory
w trakcie live na Instagramie Stradivariusa. To doskonała okazja, by pokazać się światu!


Onlinowa konferencja modowa

Również magazyn modowy Vogue zorganizował wiele atrakcji w ramach akcji #zostańwdomuzvoge. Poprzez swoją aplikację mobilną, pyta zaprzyjaźnione osoby  z branży jak pracują zdalnie i spędzają czas w domu. Wywiady można przeczytać korzystając z aplikacji, a fragmenty wypowiedzi dostępne są na Instagramie i stronie internetowej marki. Vogue Polska rozpoczął również serię artykułów „Porządki w szafie”, w których dziewczyny z branży mody porządkują swoje szafy i podpowiadają, które modowe klasyki warto mieć. Naszym zdaniem, najciekawszym projektem marki było zorganizowanie onlinowej konferencji „Vogue Global Conversations”, w której specjaliści ze świata mody i twórcy platform e-commerce’owych dyskutowali o przyszłości branży. Poruszone zostały tematy dotyczące przemysłu, wpływu izolacji społecznej na kreatywność i projektowanie,
a także przyszłości sprzedaży stacjonarnej i e-commerce’u. W dyskusjach udział wzięli m.in.: projektantka Stella McCartney, dyrektor kreatywny Off-White i Louis Vuitton Men Virgilem Ablohem i prezes platformy Nordstrom Pete Nordstrom. W konferencji można było uczestniczyć od 14 do 17 kwietnia za pośrednictwem platformy Zoom. Podsumowanie każdego dnia dyskusji dostępne jest na stronie vogue.pl.


Modowe wyzwania na Instagramie

Platforma zakupowa Zalando, w ramach akcji #StyledayFriday zachęca obserwatorów do publikowania zdjęć z tematycznymi stylizacjami. W każdy piątek ogłasza inny temat np. domowy pokaz mody, trening w domu, czy gotowanie. Zadaniem obserwatorów jest dopasowanie do niego stylizacji. Następnie muszą opublikować ją na swoim profilu i zamieść hasztag #StyledayFriday. Najciekawsze z nich publikowane są na kanałach społecznościowych marki. Akcja cieszy się powodzeniem nawet wśród celebrytek i influencerów. Wirtualna społeczność potrafi również sama sobie zorganizować modowe wyzwanie. Podczas kwarantanny najpopularniejszymi modowymi hasztagami są #quarantinepillowchallenge i #pillowchallenge, pod którymi możemy znaleźć tysiące stylizacji mini sukienek stworzonych z kołder i poduszek! Na pomysł wpadły dwie szwedzkie influencerki i zaprosiły swoich obserwatorów do zabawy. Na odpowiedź nie musiały długo czekać, gdyż zabawa dotarła do różnych miejsc świata i teraz przeglądając Instagram, co chwila można trafić na fotografię z nietypową stylizacją.


Jesteśmy przekonani, że przedstawione działania marketingowe w czasie epidemii zaprocentują w przyszłości i wykreują pozytywny wizerunek marek modowych w oczach konsumentów. Ciekawe czym jeszcze zaskoczą nas twórcy firm działających w branży fashion? Analizując ówczesne działania, jesteśmy przekonani, że nie zabraknie w nich nudy. W końcu to jedna z najkreatywniejszych branż! Nie możemy doczekać się kolejnych akcji, o których na bieżąco będziemy informować w naszych mediach społecznościowych i na blogu!