Coraz częściej marki odzieżowe angażują się w różne akcje społeczne, lokalne czy charytatywne. Dlaczego? Powodów może być kilka. Zaczynając od budowaniu pozytywnego wizerunku czy marketingu po bezinteresowną chęć pomocy.

Jednym z przykładów jest wspieranie osób ze środowiska LGBTQ+. Szczególnie w czerwcu, który nazywany jest “Pride Month” czyli miesiącem dumy. W tym czasie wiele marek, nie tylko odzieżowych okazuje solidarność i wsparcie osobom nieheteronormatywnym. Zmieniają swoje logo w tęczowe odcienie, wypuszczają kolorowe kolekcje oraz organizują specjalne akcje, z których dochód zostaję przeznaczany na organizacje wspierające miłość i równość.

Tęczowa kolekcja LEVI’sa

Marka LEVI’s już od 30 lat wspiera osoby ze środowiska LGBTQ+. Popiera legalizację małżeństw jednopłciowych, biorąc udział w paradach równości oraz wypuszczając tęczowe kolekcje. W tym roku marka zaprosiła młodych organizatorów warszawskiej Parady Równości do udziału w sesji promującej najnowszą kolekcję. Pieniądze ze sprzedaży zostaną przeznaczone na działalność OutRight Action International, organizacji, która już od trzech dekad działa na rzecz równości i uznania postulatów społeczności LGBTQ+.

Miłość dla wszystkich według H&M

H&M to kolejna marka, która od wielu lat angażuje się w różne akcje społeczne. WWF, Unicef czy recykling ubrań – to tylko kilka przykładów działań szwedzkiej marki. Oczywiście nie jest zaskoczeniem to, że sieciówka wspiera również osoby ze środowiska LGBTQ+. Co roku wypuszcza kolekcję z tęczowym motywem. W tym roku w Krakowie została wypuszczona ona wcześniej, specjalnie przed Marszem Równości. Tak, aby nikt nie został wykluczony i aby wszyscy mogli skorzystać z oferty i kupić bluzkę lub bluzę z kolorowym nadrukiem. Część pieniędzy zarobionych na sprzedaży tej kolekcji H&M zamierza przeznaczyć na szerzenie „równości” i „tolerancji”. 10% ze sprzedaży kolekcji “Love For All” trafi do projektu United Nations Free & Equal. 

Jedną z wartości marki jest również “otwartość”. Każdy jest równy i nie ma miejsca na dyskryminację klientów oraz pracowników ze względu na płeć, kolor skóry, religię czy orientację seksualną.

Marki sportowe vs środowisko LGBTQ+

Również sportowe marki wspierają równość dla osób LGBTQ+ tworząc specjalne kolekcje.  Marka adidas w tym roku wypuściła między innymi specjalną wersję butów Ozweego AdiPRENE, których podeszwę ozdobiła symboliczną tęczą, a wkładkę napisem „Love Unites”. 

Dodatkowo Adidas stworzył specjalną kolekcję we współpracy z legendarnym homoseksualnym artystą – Keithem Haringem. Marka również w czerwcu tego roku w ramach “Pride Month” zorganizowała warsztaty dotyczące tożsamości płciowej.

Marka Nike natomiast  w tym roku wypuściła po raz kolejny kolekcję “BETRUE”, w której znalazły się buty, koszulki a nawet torebki. Oczywiście wszystko w tęczowych barwach. Zebrane pieniądze ze sprzedaży zostaną w tym roku przekazane do ponad 20 organizacji wspierających środowisko LGBTQ+. 

Ambasadorzy w kampanii Hunter’a

Marka produkująca najpopularniejsze kalosze na świecie również wspiera równość i miłość dla wszystkich. Hunter stworzył unikalną wersję najlepiej sprzedającego się modelu butów PLAY, którego podeszwę ozdobił w kolorach tęczy. Oprócz tego marka wybrała również 5 ambasadorów ze społeczności LGBTQ+ i kazała im wskazać 5 akcji charytatywnych, które Hunter wspomoże finansowo.

Projektanci również wspierają

Również wielcy projektanci jak Michael Kors, Ralph Lauren czy Versace popierają środowisko LGBTQ+.

Michael Kors stworzył w tym roku kapsułową kolekcję #MKGO Rainbow. W ofercie znajdują się koszulki, sukienki, spódnice, bluzy a nawet buty i bransoletki. Zysk ze sprzedaży zostanie przekazany organizacji God’s Love We Deliver, która od lat wspiera społeczność LGBTQ+, a w szczególności osoby zakażone wirusem HIV i AIDS.

Włoska projektantka mody Donatella Versace od dawna wspiera społeczność LGBTQ+. Jej brat Gianii był jednym z pierwszych gejowskich projektantów w branży przed śmiercią. W tym roku Donatella została nowym ambasadorem Stonewall – organizacji wspierającej miłość i równość dla wszystkich. Poinformowała o tym na swoim Instagramie, pozując z tęczową flagą i ubraną w koszulkę z logo Versace ozdobioną kolorowym brokatem. Oczywiście projektantka uczestniczyła w tegorocznej Paradzie Równości  w Nowym Jorku oraz stworzyła z tej okazji specjalną koszulkę dostępną w butiku przy Fifth Avenue w Nowym Jorku oraz w sklepie online. 30% zysków ze sprzedaży zostanie przeznaczone na Stanewall Day oraz Pride Live.

W tym roku do tego grona dołączył również Ralph Lauren, który stworzył pierwszą kapsułową kolekcję oraz kampanię wspierającą i popierającą prawa osób LGBTQ+. Kolekcja składa się z 5 produktów: koszulki polo, t-shirtu, bluzy, czapki i torby z tęczową wersją logo marki. 100% ze sprzedaży koszulki i 50% ze sprzedaży pozostałych produktów zostanie przekazana na fundację Stonewall Community Foundation.

Niezależnie od tego czy marki odzieżowe angażują się w problemy społeczne w celach marketingowych i podbudowania wizerunku, czy jest to bezinteresowna pomoc i działanie według ustalonych wartości przedsiębiorstwa, to naszym zdaniem powinny się w to angażować. Marki jak H&M czy Adidas mają potężny zasięg i wpływ, więc ich działania mają wielkie znaczenie dla społeczeństwa.

Redakcja 100% Retail&Fashion