Mówi się, że wszystko, co dobre szybko się kończy – dokładnie tak było z VI edycją konferencji 100% Retail&Fashion, która odbyła się 10 i 11 października w poznańskim Starym Browarze. Dziś, kilka dni po wydarzeniu emocje opadły, a my przygotowaliśmy dla Was krótkie podsumowanie tych dwóch niezwykle inspirujących dni! Działo się naprawdę mnóstwo świetnych rzeczy!

Co wyróżnia tegoroczną konferencję na tle wcześniejszych edycji? Lokalizacja – tym razem wydarzenie odbyło się w poznańskim Starym Browarze, w klimatycznej Słodowni +1. Uczestników wydarzenia od progów witała wystawa kolaży przeniesionych z Instagrama marki 100% Retail&Fashion, a urządzone w surowym, industrialnym stylu wnętrze sali okazało się idealną przestrzenią do rozmów i dyskusji na temat szeroko pojętej branży fashion.

Dzień 1

Solidna dawka inspiracji i motywacji to znak rozpoznawczy konferencji 100% Retail&Fashion, dlatego pierwszy dzień wydarzenia otworzyła Ania Kruk, która opowiedziała o tym, jak stworzyć autorską markę…po swojemu! Doskonale wiemy, że podstawą każdego udanego eventu jest dobra integracja uczestników, dlatego postawiliśmy na eksperta w tej dziedzinie – Patryk Jasiński przeprowadził energetyczną sesję networkingową, która pozwoliła nieśmiałym (oczywiście tylko na początku!) uczestnikom przełamać pierwsze lody. Rozgrzewka w postaci warsztatów i ćwiczeń zaowocowała ożywionymi rozmowami przy kawie, na lunchu   i podczas after party.

Pierwszy dzień konferencji obfitował w szalenie zróżnicowane tematy – rozmawialiśmy o potencjale multimedialnych ekranów i urządzeń w sklepach stacjonarnych (Grzegorz Góralczyk Be Connected), poruszyliśmy temat reaktywacji kultowej marki Kubota (Piotr Kwiatkowski Kubota, Łukasz Wyglądała E-COM.HOUSE), zagłębiliśmy się w meandry prawa w kontekście współpracy z Influencerami (Magdalena Korol Instytut Prawa Mody), dyskutowaliśmy na temat lojalności w e-commere (Igor Kluź Exponea, Aleksander Karaszewski Quiosque). Pierwszego dnia pojawił się także temat wyzwań branży fashion we współczesnym świecie (Sebastian Szmigielski Facebook), rozmawialiśmy także o płatnościach online (Jacek Zalewski Twisto, Mateusz Zemczak ING) i o tym, jak skutecznie wykorzystywać wiedzę o konsumentach do wzrostów sprzedaży (Daniel Szulc LVL UP MEDIA, Adam Wysocki DATA SCIENCE LOGIC). Długi (ale szalenie owocny!) dzień zakończył się ciekawą dyskusją  z Michałem Gilbertem Lachem z marki Bohoboco, podczas której projektant podzielił się swoim doświadczeniem, opowiedział też o swoich przemyśleniach dotyczących mody autorskiej. To była potężna dawka inspiracji!

Dzień 2

Drugi dzień konferencji był równie ekscytujący –  Angelika Korytek i Magdalena Dacko z marki Promod przedstawiły interesujące case study dotyczące wdrażania działań społecznej odpowiedzialności biznesu w marce modowej, chwilę później rozmawialiśmy o Influencer marketingu (Patrycja Chrulska, Małgorzata Thiede-Szeles MOON BOOT), który dziś cieszy się ogromną popularnością w branży fashion. Konferencja 100% Retail&Fashion to także nowatorskie rozwiązania dla modowego biznesu, dlatego podczas wydarzenia dyskutowaliśmy o nowych, ciekawych rozwiązaniach w zakresie kontaktu z klientem (Łukasz Woźnica Apifonica) oraz o automation marketingu (Marcin Nawrocki Answear.com). W branży mody coraz częściej pojawia się temat ekologii, dlatego na wydarzeniu nie mogło zabraknąć prelekcji Marty Karwackiej (How To Wear Fair)  na temat mody zrównoważonej, która skłoniła wszystkich obecnych na sali do przemyśleń.

Tegoroczna edycja konferencji 100% Retail&Fashion to nie tylko solidna porcja teoretycznej wiedzy – w piątkowe popołudnie trwały warsztaty prowadzone przez Klaudię Rogacz i Przemysława Wiśnickiego z marki Diverse. Doświadczeni specjaliści opowiedzieli uczestnikom o potędze visual merchandistngu i podzielili się swoimi umiejętnościami. Mała salka była pełna, a zaangażowani uczestnicy niemalże zapomnieli o przerwie na lunch. 🙂

Lojalność to kluczowa kwestia modowym e-commere, dlatego w piątkowe popołudnie rozmawialiśmy o tym, jak sprawić by odwiedzający stał się lojalnym klientem (Igor Kluź Exponea), poruszyliśmy także temat content marketingu w przełożeniu na retail (Jan Adamiec Decathlon). Mówi się, że błędy są nawozem sukcesów, ale nie od dziś wiadomo, że najlepiej uczyć się na… cudzych. Karolina Różycka z marki Moodo podzieliła się  z uczestnikami 10 błędami, których lepiej nie popełniać podczas współpracy z ambasadorem marki. Zwieńczeniem konferencji była prelekcja na temat doświadczeń zakupowych w omnichanel na podstawie projektu badawczego „Need4shopping by PBS” (Aleksandra Morawska-Wagner PBS, Marta Ożóg-Orzegowska KUKUKID).

Jesteśmy dumni i szczęśliwi, że tegoroczna edycja konferencji 100% Retail&Fashion zgromadziła tak szerokie grono ekspertów z branży mody i stała się inspirującym i motywującym wydarzeniem. Ożywione rozmowy, wymiana kontaktów i pełne emocji dyskusje to najlepsza nagroda za trud włożony w organizację. Jesteśmy ogromnie wdzięczni, że byliście z nami przez te dwa szalenie inspirujące dni i mamy nadzieję, że widzimy się za rok!

Redakcja 100%Retail&Fashion